//השקעות נדל"ן והשקעות אחרות בארצות הברית
השקעות נדל"ן והשקעות אחרות בארצות הברית 2018-11-04T10:07:50+00:00

השקעות נדל"ן והשקעות אחרות בארצות הברית

כלכלת ארצות הברית חוות התאוששות יפה בשנים האחרונות ממשבר הסאב-פריים. כמו אחרים מכל רחבי העולם, גם הישראלים "גילו את אמריקה", והבינו, שיש מקום לתשואות נאות על השקעות בכלל, ועל השקעות בנדל"ן בארצות הברית בפרט. ארצות הברית מציעה לא פעם תשואה העולה על התשואה על נדל"ן בישראל, אך מעל הכל – רף כניסה נמוך בהרבה. בעוד שבישראל נדרשים מאות אלפי דולרים כדי להיכנס להשקעה, בארצות הברית ניתן למצוא הזדמנויות השקעה רבות המתחילות ב-30 ו-40 אלף דולר!

יחד עם זאת, לא הכל ורוד,ולא הכל תמיד פשוט. להשקעה בארצות הברית אתגרים מיוחדים מעבר לאתגרים הקיימים בכל השקעה ובהשקעת נדל"ן בפרט. שיטת הרישום בארצות הברית שונה לחלוטין מזו שבישראל, בעסקה מעורבים בדרך כלל צדדים נוספים לאלה המוכרים בשיטה הישראלית, וכמובן יכולת הבדיקה של הנכס לפני רכישתו והשליטה עליו לאחר מכן נמוכה משמעותית מזו הקיימת כשאנו משקיעים בישראל.

איני מכיר אדם, שירכוש בישראל דירה ללא ליווי של עורך דין מטעמים מובנים. טעמים אלה נכונים שבעתיים במצב של השקעה מעבר לים, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין הבקיא בדין האמריקני ובעסקאות נדל"ן שם, על מנת לבדוק את החוזה ואת הנכס, לייעץ ולסייע במו"מ עם החברה המוכרת, והכל לפני ההתקשרות.

מן הצד השני של המתרס גם ליזמים לא קל לנהל מערכת יזמות שמעבר לים, וגם הם נזקקים לשירותים של עורך דין ישראלי הבקיא בדין האמריקני. התנאים השונים והייחודיים בארצות הברית, כמו גם הצורך לבצע עסקה שמטבעה מערבת גורמים ישראליים ואמריקנים, דורשת מהיזמים להיעזר בשירותים של עורך דין הבקיא בדין הישראלי והאמריקני גם יחד.

תנאים אלה הביאו לכך, שבשנים האחרונות עסק עו"ד אדי מאירי, המוסמך בישראל ובניו יורק, בעסקאות נדל"ן במספר מדינות בארצות הברית, כשהוא מייעץ ליזמים ולמשקיעים גם יחד. השירות מתבטא בהכנת הסכמי התקשרות, הקמת מסמכי הייסוד של יישויות משפטיות המתארגנות לשם ביצוע הפעילות כדין בארצות הברית, הסכמי התקשרות בין המשקיעים הישראליים לבין עצמם במקרים הרלוונטיים, הבניית העסקה או ההשקעה, וליווי של היזם לאורך הדרך. מן הצד של המשקיעים מתבטא הייעוץ בבדיקת הסכמי ההתקשרות המוצעים, בדיקת הזכויות בנכס, וידוא קיומן של בטוחות לכספו של המשקיע וליווי העסקה עד לסיומה המוצלח.

בשני המקרים, גם ביצגו יזמים וגם ביצגו משקיעים, מלווה עורך דין אדי מאירי את המו"מ בין הצדדים השונים תוך שימוש בנסיונו רב השנים בחוזים בכלל ונסיונו המשמעותי בעסקאות נדל"ן בארה"ב בפרט.

שינוי גודל גופנים